Verzendtijd

Ons motto luidt: ‘Niet de snelste, maar wel de beste’. MierenNederland is marktleider op het gebied van kwaliteit, niet op verzendsnelheid. Dit komt doordat MierenNederland een project is dat we naast onze fulltimebanen als hobby hebben. We kunnen alleen ‘s avonds en in het weekend bestellingen inpakken. Houd er dus rekening mee dat het even kan duren voordat je bestelling wordt verzonden.

Wij verzenden via PostNL en streven er naar de bestelling binnen 10 werkdagen te kunnen verzenden (Maandag t/m vrijdag m.u.v. feestdagen en (school)vakanties).

We willen je erop wijzen dat dit soms langer kan duren als gevolg van drukte of andere onvoorziene omstandigheden (zoals het weer*). Wanneer je een bestelling plaatst ga je hier mee akkoord, in het geval van vertraging krijg je geen aparte mail. We vragen je vriendelijk om hier rekening mee te houden en geduldig te wachten. Bij spoed raden we je aan de bestelling af te halen.

 

*Bij temperaturen rond het vriespunt of boven de 26-30 graden Celsius voor de komende 3 werkdagen verzenden wij geen pakketjes (ook niet zonder mieren/voeding). Dit ivm het welzijn van de dieren en de bederfelijkheid van voedsel/fluon. Eventuele vertraging komt bovenop de streef verzendtijd. 

Verzendwijze en afhalen

Alle verzendopties zijn met track en trace. Hiermee kun je het pakket gemakkelijk volgen in de PostNL app of op de PostNL website. Afhalen in Witmarsum (Friesland) of Rotterdam (Capelle) is mogelijk op afspraak.

 

Let op! Het is mogelijk dat we de streef verzendtijd niet halen, bestel tijdig en haal af bij spoed.

Verzenden binnen de Europese unie

Binnen Nederland verzenden wij via briefpost en pakketpost, de andere EU-landen enkel via pakketpost.

 

Verzenden buiten de Europese unie

Neem contact op met de klantenservice via WhatsApp of e-mail.

 

Speciale verzoeken

Wanneer je graag een andere verzendmethode hebt kan dit in overleg met de klantenservice geregeld worden. Neem contact op met de klantenservice via WhatsApp of e-mail.

Ik heb besteld wat nu?

Wanneer de betaling is gelukt, ontvang je direct een bevestiging van ons via e-mail. Heb je deze niet ontvangen? Controleer eerst je spam map, soms komen onze e-mails daarin terecht. Als je geen bevestiging hebt ontvangen, kan er mogelijk iets mis zijn gegaan. Neem contact op met onze helpdesk, zodat we kunnen kijken hoe we dit kunnen oplossen.

 

Controleer de bevestiging nog even om te zien of alles klopt. Ben je niets vergeten? Heb je een gratis cadeautje besteld? En is het adres correct?

Als je iets vergeten bent, kan dit meestal nog aan je pakket worden toegevoegd, dat scheelt weer verzendkosten! Neem hiervoor contact op met de helpdesk.

Is alles in orde? Geweldig! Nu is het wachten tot je pakketje wordt verzonden. Zodra het pakketje is verzonden ontvang je van ons een bevestiging via e-mail en een e-mail met de track en trace-informatie van PostNL. Heb je geen van beide ontvangen maar eerder wel een bestelbevestiging gekregen? Dan is je pakketje nog niet verzonden.

Garantie

Wanneer er iets aan de hand is met je bestelling of product heb je meestal recht op garantie. We hebben de voorwaarden kort samengevat, raadpleeg de algemene voorwaarden voor de volledige uitwerking van de garantie voorwaarden.

 

  •  Wanneer een mierenkolonie aankomt met dode gyne(s) zit hier vanuit de wet geen garantie op. Wij bieden als extra service tegen eventuele verzendkosten een vervangende gyne/kolonie. Deze extra garantie verloopt 24 uur na ontvangst, je dient binnen die tijd duidelijk bewijs gestuurd te hebben van de dode gyne(s). We kunnen een vervangende gyne of kolonie sturen zo lang deze op voorraad is. Wanneer deze niet meer op voorraad is wordt er een naar passende oplossing gezocht.
  • Wanneer je een door ons aangewezen verzendoptie hebt gebruikt en een pakket komt niet aan of is gestolen wordt er gekeken naar een passende oplossing. 
  • Wanneer een product zodanig beschadigd aankomt dat het niet meer bruikbaar is heb je recht op restitutie. 
  • Wanneer een product niet normaal of niet zoals de handleiding dit beschrijft is gebruikt vervalt de garantie. 

Retourneren

Wanneer een product tegenvalt of je toch liever wat anders hebt kun je een product op retourneren. Aan onderstaande voorwaarden moet worden voldaan. Raadpleeg de algemene voorwaarde voor een uitgebreide beschrijving van het herroepingsrecht.
  • Tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling mag je een product of de gehele bestelling aanmelden om het te retourneren. Na de aanmelding heb je nog eens 14 dagen om het/de product(en) te retourneren.

  • Neem voor retourneren altijd contact op met de klantenservice. 

  • Je dient het product te retourneren in de zelfde staat als deze is ontvangen. Is dit niet het geval kunnen wij het product niet meer verkopen en kan het zo zijn dat de restitutie niet of deels wordt voldaan. 

  • Verzendkosten worden enkel terugbetaald wanneer de gehele bestelling geretourneerd is.

  • Retourneringskosten zijn voor de klant. 

  • Let op! Retourneren van insecten en voeding is niet mogelijk. Deze vallen onder bederfelijke waren.

  • Let op! Retourneren van een op maat gemaakt, aangepast of speciaal bij de leverancier besteld producten is niet mogelijk.

Wanneer wij het pakket hebben ontvangen nemen we hierover contact op. De restitutie wordt binnen 14 dagen na ontvangst voldaan. Afhankelijk van je betaalmethode kan het nog een tijdje duren voor je het bedrag terug hebt op je rekening.